czwartek, 25 sierpnia 2011

CZESŁAW BASSARA W ROSJI

Nasz Brat w Chrystusie odbywa kolejną swą podróż po świecie, której celem jest nauczanie głoszenia Bożego Słowa wśród dzieci.Doktor Czesław Bassara tym razem naucza w stolicy Rosji - Moskwie, a potem udaje się do Sankt Petersburga i Kaliningradu, gdzie będzie kontynuował swą Misję.Brat Czesław przysłał nam kolejny list, w którym przedstawia informację o swoich działaniach misyjnych, ale prosi też o modlitwę do Pana Boga.Aby Bóg błogosławił Misję nauczania Biblii na całym świecie. Przedstawiam treść tego listu:


Czeslaw Bassara do mnie


Drodzy Kaiserowie!

Moskwa, Rumiancewo, Kaliningrad, Sankt Petersburg, 20 sierpnia - 4 września 2011

Pozdrawiam Was z mojej kolejnej podróży do Rosji. Jest to moja osiemdziesiąta trzecia podróż do tego największego kraju świata. Traktuję to jako wielki przywilej, że Bóg pozwolił mi już od roku 1990 prowadzić w tym kraju dzieło ewangelizacji dzieci, a teraz mogę widzieć owoce tej służby. Dzieło to obecnie prowadzone jest przez samych Rosjan i przedstawicieli innych narodów zamieszkujących Federację Rosyjską. Bardzo z tego się cieszę!

Obecnie jestem w Rosji w celu nauczania Bożego Słowa, co jest moją obecną i jedyną służbą i dlatego nazywa się ona ‘Ogłaszanie Słowa.’ Przez dwa tygodnie w ośrodku chrześcijańskim w Rumiancewie wykładam Podstawy Doktryn Chrześcijańskich w ramach Instytutu Szkoleniowego Społeczności Ewangelizacji Dzieci. Jest to jakieś 80 km od Moskwy. Moi studenci przyjechali z następujących terenów Federacji Rosyjskiej: Niżny Biestiach (Jakucja), Psków i Pliusa (Pskowskaja Oblast), Moskwa, Pietrozawodsk (Karelia), Irkutsk i Nowosibirsk (Syberia), Sosnowoborsk (Krasnojarski Kraj), Czita (Kraj Zabajkalski), Derbent i Machaczkała (Dagestan), Barnaul (Republika Ałtaj), Omsk (Ural), Syktywkar (Republika Komi), Błagowieszczeńsk (Obwód Amurski), Arseniew (Kraj Nadmorski na Dalekim Wschodzie przy granicy z Japonią, 9.000 km od Moskwy). Są tu także studenci z Karagandy (Kazachstan) i z Biełc (Mołdowa). Jest to dość urozmaicona mozaika narodowościowa, bo jak może wiecie, w Federacji Rosyjskiej mieszka około 160 narodowości. Wszyscy muszą mieć dostęp do Słowa Bożego!

Moje wykłady są tu tłumaczone na język głuchych, bo pięciu moich studentów to niesłyszący. To oni po skończeniu Instytutu będą zwiastować Ewangelię przy pomocy języka migowego. Bóg przemawia nawet do ludzi, którzy nie słyszą!

W ubiegłą niedzielę usługiwałem Słowem w Zborze w Moskwie. Jakże miło było być w Zborze mojego przyjaciela, Gennadija, z którym parę lat temu usługiwałem Słowem na konferencji w Baszkortostanie. Do tego Zboru należy Raisa, która obecnie prowadzi dzieło Społeczności Ewangelizacji Dzieci na terenie Federacji Rosyjskiej. 

W ostatni weekend sierpnia wybieram się do Kaliningradu na konferencję dla nauczycieli w sobotę, a w niedzielę będę zwiastował Słowo w Zborze. Jakiż to przywilej dzielić się Słowem także w tej eksklawie Federacji Rosyjskiej graniczącej z Polską!

W pierwszy weekend września wybieram się do Sankt Petersburga, skąd już powrócę do Polski. W Petersburgu mam zaplanowane spotkania z przywódcami chrześcijańskimi, no i usługi Słowem Bożym w niedzielę. Cieszę się, że w Was mam tych, którzy mi towarzyszą w moich podróżach i modlą się o nas. Dziękuję za Wasze wierne wsparcie!

Wasz brat w Chrystusie

Czesław Bassara
Międzynarodowa Służba Nauczania Biblii (MSNB)


Brak komentarzy: