wtorek, 11 września 2012

"I ODPUŚĆ NAM NASZE WINY"



Modlitwa Pańska "Ojcze Nasz" jest "duchową drabiną" Czytamy o tym w Ewangelii Mateusza 6:12-15.
Werset 12 jest wyznaniem grzechów człowieka i jego relacją z Panem  Bogiem.
Wersety 13-14 są prośbą do Pana Boga o wybaczenie.
Kiedy jestem słaby, to Bóg jest mocny; jestem zależny od Ciebie, Boże, gdy Ciebie potrzebuję.
W Królestwie każdy jest zależny od Króla, nawet kolejność modlitwy jest całkowicie zależna od Boga.
Wszystko musi być ukryte w Chrystusie.
Trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań: 1/ czym jest wyznanie?,   2/ Czym jest grzech niewybaczalny?
3/Kiedy publicznie należy wyznać swój grzech?,  4/ Czy chcę uznać swój grzech, aby poznać siebie?
Odpowiedź na pytanie Czym jest wyznanie?, zawiera 3 aspekty:
1. grzech przeciwko Bogu-wyznanie go Panu Bogu;
2.grzech przeciwko bratu- idź i proś brata swego o wybaczenie;
3. grzech popełniony publiczne- należy go wyznać publicznie przed zborem( trzeba jednak uważać, aby nie było to zachęceniem dla innych do popełnienia grzechu);
List Jakuba 5 nakazuje chrześcijaninowi , aby wyznał swoje grzechy!
Grzech niewybaczalny- Pan Jezus rozmawiał z niewierzącymi(faryzeuszami, uczonymi w piśmie), którzy widzieli kim On jest, jednak świadomie odrzucili Pana Jezusa (Jana 5,16, Jana 2,12).
W 1 Jana 1,9 czytamy, że nie ma grzechu niewybaczalnego. Najpierw należy jednak wyznać grzech, a dopiero potem następuje wybaczenie. Jeżeli już poznałeś prawdę Ewangelii Chrystusowej, to jest to już bardzo zła sytuacja dla ciebie, na krawędzi potępienia!
Problemy z wyznaniem grzechu- w Ps. 19,13 czytamy: "Pokaż mi Panie ukryte grzechy moje"!
Jest tyle słabości i tyle grzechów w jednej osobie.
Ukryte błędy, grzech-zaprzeczamy, że istnieje problem. Zaprzeczamy, chociaż wiemy, że jest to prawda.
Grzech leży w sercu od lat i człowiek się do niego przyzwyczaja.Ale nie jest to rozwiązanie, ponieważ grzech ma ciągłe działanie. Reakcja na grzech nie jest proporcjonalna do zachowania.
Nie wiem, że jestem chory, bo już się przyzwyczaiłem!
Żaden grzech nie jest obojętny i niezależny; ciągle ma negatywny wpływ zarówno na mnie, współmałżonka,rodzinę, czy zbór!
"Odpuść nam nasze winy" jest przyznaniem się do grzechu i jest to dług.Jestem dłużnikiem, bo z mego powodu źle się dzieje.Muszę przyznać się do grzechu, teraz, lub przed Tronem Pana!
W 2 Kor,10 mamy polecenie, "aby każdy odebrał zapłatę za występki swoje,dobre, czy złe".
Jak poznać grzech i uznać swoje grzechy? 
Odpowiedź jest prosta: zbyt daleko od światłości, zbyt daleko od Boga!
Zaniedbuję modlitwę, poświęcając jej zbyt mało czasu, zaniedbuję czytania i studiowania Biblii!
Pozostaję przez to w "ciemności" i nie potrafię poznać siebie, gdyż daleko jestem od Boga! Żyję w błędzie,
ponieważ mam słabe poznanie Pana Boga!
ROZWIĄZANIE: CZYTANIE I STUDIOWANIE PISMA ŚWIĘTEGO I MODLITWA!!!
Wyznanie grzechu prowadzi do wybaczenia drugiemu człowiekowi.Wtedy też gorycz, nienawiść, niechęć
wybaczenia drugiemu prowadzi do wybaczenia.Nie osiągniesz tego, jeśli nigdy nie wyznałeś swego grzechu!

Powyższe rozważania były treścią rozważań Słowa Bożego na zgromadzeniu zboru KWCh 
w Palowicach w niedzielę 9 września 2012'. Kazanie głosił br. Richard O'Connell.

http://www.palowicekwch.pl/nauczanie/audio/366-odpusc-nam-nasze-winy

Brak komentarzy: