czwartek, 5 kwietnia 2012

CZESŁAW BASSARA W BIRMIE


Mój Brat w Chrystusie, dr Czesław Bassara głosił Słowo Boże W Republice
Myanmar, czyli dawnej Birmie. Stamtąd przesłał pozdrowienia i informacje o swojej służbie nauczania głoszenia Biblii.
                                 
                                       Pozdrawiam z Birmy

                                                                          Czesław Bassara czeslaw7@eta.pl

Yangon i Bago (Myanmar, po staremu Birma), 30 marca – 3 kwietnia, 2012

                                        Drodzy Przyjaciele!



Pan Bóg bardzo obficie błogosławił mi w Singapurze. Dzisiaj pozdrawiam Was z Republiki Związku Mianmy, bo tak się obecnie po polsku nazywa Birma. Ta nowa nazwa chyba nie przyjęła się w Polsce, będę więc używał starej. Birma to drugie obszarowo po Indonezji państwo w Azji Południowo-Wschodniej. Graniczy najwięcej z Chinami (2.185 km), potem z Tajlandią (1.800 km) i Indiami (1.463 km), a także z Bangladeszem i Laosem. Birma była jednym z najbogatszych krajów tej części świata, obecnie jest jednym z najbiedniejszych krajów na świecie. Około 80% mieszkańców Birmy wyznaje buddyzm, zaś 10% ludności wyznaje chrześcijaństwo. Są tu tez muzułmanie oraz wyznawcy religii chińskich
i indyjskich.Bardzo sobie cenię, że wolno mi przebywać w tych dniach w Birmie! Przybyłem tu w piątek po 3 godzinach podróży samolotem z Singapuru. W sobotę, zaproszony przez Renee, służyłem czterema wykładami Słowa Bożego na ogólno-birmańskiej konferencji CEF, która w Yangon zgromadziła 70 uczestników z całego kraju, w którym mieszka ponad 60 milionów ludzi. Niektórzy uczestnicy poświęcili aż 30 godzin na podróż przepełnionymi autobusami przy upale około 40 stopni! Pragnieniem pracowników CEF w Birmie jest dotarcie z Ewangelią do każdego spośród 25 milionów dzieci. Z jaką radością przyjęli oni materiały dla nauczycieli, które dla nich przekazał przeze mnie Bogdan, nasz syn!
W niedzielę w Yangon służyłem Słowem w Zborze (około 2000 osób), gdzie tłumaczono mnie na język birmański, którym posługuje się blisko 70% ludności. Oprócz birmańskim mówi się w Birmie około 135 językami! Wziąłem też udział w społeczności Wieczerzy Pańskiej! Co za radość z wierzącymi w Birmie wspominać śmierć naszego Zbawiciela! To wielki przywilej, że wolno mi wierzących tu w Birmie zachęcać do naśladowania Pana Boga. Rozmawiałem
z buddystą, który wyznaje reinkarnację i dlatego ciężko pracuje nad tym, aby
w następnym wcieleniu urodzić się wyżej niż w obecnym. Miło było spotkać buddystów zbawionych przez Pana Jezusa! Ewangelia ma moc doprowadzania
do zbawienia!
Dzisiaj w Bago, ponad 2 godziny jazdy samochodem z Yangon , wzięliśmy udział w otwarciu obozu dla ponad setki dzieci! To Zbór chiński zorganizował ten obóz i do prowadzenia go zaprosił CEF. Miałem znów okazję służyć Słowem zarówno dzieciom jak i ich nauczycielom!
We wtorek i środę czeka mnie długa, jakieś 30 godzin, podróż  powrotna trzema samolotami do domu. Dziękuję Wam za modlitwy o mnie tutaj w Birmie i o moją żonę Helenę w Polsce. Pozdrawiam Was  i Waszą Rodzinę bardzo serdecznie!
Wasz brat w Chrystusie,
Czesław Bassara

www.proword.eu




Brak komentarzy: