piątek, 11 listopada 2011

MOJA MAMA - WSPOMNIENIE

Dziś święto odzyskania przez Polskę niepodległości. Ale dla mnie jest to dzień szczególny z innego względu. Bo dzisiaj wspominam moją mamę Agnieszkę, którą Pan zabrał do siebie przed 5 laty.Bo właśnie  w dniu 11 listopada 2006 roku, wieczorem,ok.21-ej otrzymaliśmy telefoniczną wiadomość ze szpitale, że mama zasnęła, a potem już serce przestało bić.A jeszcze o 19-tej Alinka była przy niej...
Mama dożyła pięknego wieku, 25 kwietnia tego samego 2006 roku skończyła 90 lat.
Jej życie było trudne, ale i godne.Była wzorem żony i matki.Urodziła i wychowała 3 synów, z których ja jestem najmłodszy.Walczyła o uwolnienie z obozu koncentracyjnego swego męża, a mojego ojca Janka...I po 33 miesiącach tata został zwolniony...Ale potem znów wcielenie ojca do wojska i pobyt we Francji do 1946 roku.Potem rodzi się mój drugi brat, a po 6 latach ja pojawiam się na świecie.
Tata był urzędnikiem na kopalni, zaś mama przez całe długie lata pracowała w handlu jako sprzedawczyni w sklepie...Rodzice wybudowali dom, pomagali się wyuczyć swoim dzieciom...Tata i mama dali nam dobre wzorce życia...
Patrząc z perspektywy lat i dzisiejszej rocznicy,jestem wdzięczny Panu Bogu za moich rodziców. Dziękuję Panu za mamę Agnieszkę, która wyposażyła mnie w te wszystkie rzeczy, które przydały mi się w moim życiu !
Dziękuję Ci Panie Boże za moją MAMĘ !
Sięgając do aplikacji -znaczenie imion, znalazłem opis  imienia Agnieszka, który trafnie określa osobowość mojej mamy;
 Osoba o tym imieniu jest wrażliwa, spokojna, z dużym poczuciem obowiązku. Obdarzona jest wielkimi ideałami. Charakter stały, nieumiejący narzucić drugim swej woli. Cechuje ja odwaga, niezależność myślowa i w działaniu. Jest zawsze dobra nauczycielka i wzorowa matka.-

Brak komentarzy: