poniedziałek, 14 listopada 2011

'NIE BÓJ SIĘ , JA JESTEM Z TOBĄ"...

Brat Marian Pawlas, który głosił kazanie Słowa Bożego na niedzielnym zgromadzeniu zboru w Palowicach 13 listopada 2011', odczytał najpierw wersety z Dziejów Apostolskich 18: 1-11. Wersy te stały się kanwą rozważań Słowa Bożego..
Czasami w życiu następuje moment, w którym rezygnujemy z zadań, których się wcześniej podjęliśmy.Przychodzą też czasami takie chwile, że nie chce się nam żyć-prosimy nawet Boga, by zabrał nas do Siebie.Takie momenty przychodzą też w życiu duchowym...Pan Bóg otwiera nam drzwi, a my nie chcemy przez nie przejść...
W Biblii spotykamy też takich mężów Bożych, którzy przechodzą takie chwile.Wymienić tu można Mojżesza(4 Ks. Mojż.11), Jozuego, gdy dociera do ziemi obiecanej,uciekającego  Eliasza proszącego Boga, by go zabrał do Siebie, Hioba, mającego chwile zwątpienia i załamania.Momenty zwątpienia widzimy też u Jonasza, Jeremiasza, czy Ozeasza...W 1 Liście do Koryntian 2:3 Ap. Paweł przybywa z Aten do Koryntu.Z jednej strony widzimy giganta, wydawać by się mogło człowieka silnego fizycznie i psychicznie.Ale tak nie jest. Bo Paweł przychodzi w słabości i trwodze, pełnego wątpliwości , chorego cieleśnie(mówi o cierniu wbitym w ciało).Współczujemy temu mężowi...Przychodzącemu do Koryntu, będącego miastem rozpusty, niemoralności i często wulgarnej zabawy i pijaństwa.Możemy się o tym dowiedzieć z Listu do Rzymian 1:18...Patrząc na gorszące zabawy "ze świata", oburzamy się na zachowania ludzi.Jesteśmy w tym podobni do Ap. Pawła.Lecz w naszym życiu potrzebni są ludzie, na których możemy liczyć i na nich polegać.Paweł miał też takich zaufanych ludzi - Akwillę i Priscyllę.Często jest tak, że chcąc w swoim otoczeniu, w swoim domu żyć w stu procentach dla Jezusa, to napotykamy na opozycję.W Nowym Testamencie prześladowanie jest głównym elementem opozycji.Pan Jezus przychodzi do Pawła w nocnym widzeniu i pokrzepiając go mówi mu: "nie bój się, bo Jestem z tobą..."
W Biblii 366 razy spotykamy się z Bożym zapewnieniem "nie bój się"...
Pan Bóg daje nam  3 OBIETNICE:
1/. Obietnica Bożej obecności (jestem z Tobą, zapewnia nas Bóg !);gdy jestem sam w domu, Bóg mówi-jestem z tobą! Emanuel - Bóg z nami!
Apostoł Paweł potrzebował zapewnienia Pana Boga. A Pan zapewnia:Jestem z tobą! Gdy przychodzą w życiu trudne chwile, Bóg mówi do mnie: Jestem z tobą!
Gdy grzeszysz- Pan Jezus czeka!!! "Ja jestem z tobą i nikt się nie targnie na twoje życie. Nie bój się, bo jesteś w moim ręku". Pan Bóg ma cel w naszym życiu.
Być może nastaną trudne chwile,lecz Pan Bóg powołał nas do wykonania zadania.
2/.Obietnica Bożej opieki;
Ani inny człowiek, ani diabeł nie może nas zniszczyć.Tylko Pan Bóg pewnego dnia wezwie nas do siebie.Od chwili nawrócenia Pan ma plan w twoim życiu.Jeśli świadomie grzeszymy, to Boża ochrona- lokalny kościół, przestaje działać. Bóg daje nam obietnicę Swojej ochrony!
3/.Obietnica Bożych możliwości;
W 1 liście do Koryntian 6:9-11 czytamy: 'nie bój się, Ja jestem z tobą"...Pan Bóg chce, byśmy zauważyli, jakie On daje nam możliwości.Musimy wrócić do prostego głoszenia Ewangelii- mówić w prosty sposób o Panu Jezusie!
Pan Bóg przypomina nam, że jest Bogiem możliwości!!! Zacznijmy na nowo dzielić się Ewangelią o Jezusie Chrystusie. Jeżeli jesteś człowiekiem nawróconym, to Pan Bóg daje obietnicę, że jest z tobą i będzie cię prowadził, bo jestem w Jego planie!!!





Brak komentarzy: