środa, 9 listopada 2011

POZDROWIENIA Z HAITI


Pragnę podzielić się kolejnym listem, jaki otrzymałem od Brata Czesława Bassary. Brat Czesław pisze tym razem z Haiti, gdzie usługiwał na konferencji.

                 Pozdrawiam z Haiti

Czeslaw Bassara 

Port Au Prince, Port-de-Paix, Jacmel i Les Cayes (Haiti), 18 października - 1 listopada 2011

Drodzy Modlitewni Przyjaciele!

Korzystam z nadarzającej się okazji, aby podzielić sie z Wami tym, jak Bóg działa na Haiti pomimo epidemii cholery, traumy potrzęsieniowej i braku podstawowej infrastruktury.

To jest moja druga podróży tutaj po trzęsieniu ziemi jakie miało miejsce 12 stycznia 2010 roku. Tym razem na zaproszenie lidera CEFu, Adline zwiastowałem Słowo Boże  podczas czterech konferencji dla pastorów w różnych częściach Haiti. Rozpoczęliśmy od Port Au Prince, stolicy kraju, gdzie na konferencji mieliśmy ponad 100 pastorów. Następnie pojechaliśmy na północny zachód do Port-de-Paix, gdzie w naszej konferencji wzięło udział ponad 50 pastorów. Trzecia konferencja odbyła się w górzystej części Haiti, w Jacmel i tam przybyło ponad 80 pastorów. Czwarta konferencja na południu kraju zgromadziła ponad 120 pastorów i przywódców chrześcijańskich. Wszystkie te konferencje były prowadzone przez personel CEF. Miałem wielką radość współpracowania z nimi. Mój udział w konferencjach polegał na zwiastowaniu Słowa. Podczas każdej z tych konferencji zajmowałem się trzema tematami, mianowicie: NA CZYM POLEGA CEL ISTNIENIA KOŚCIOŁA, OTOCZENIE: W JAKI SPOSÓB KOŚCIÓŁ MOŻE ZMIENIĆ SWOJE OTOCZENIE? orazDZIECI JAKO PRZYSZLI PRZYWÓDCY. Cieszyły mnie liczne pytania zadawane przez uczestników. Pokazywały, jak bardzo chcą być błogosławieństwem dla kraju i jak bardzo przejmują się i inwestują w następne pokolenie. Dzięki Bogu za to!

Adline, dyrektorka CEF na Haiti napisała do mnie: ‘Drogi bracie Czesławie, Pan posłał ciebie na nasz teren i jesteś dla nas błogosławieństwem. Ludzie dzwonią z gratulacjami i wyrazami wdzięczności za konferencje, a szczególnie za mówcę konferencyjnego. Czuję się ubłogosławiona, że mogłeś nam służyć w tym czasie, a szczególnie że wypełniasz rolę ambasadora naszej służby na Haiti wśród innych. Zawsze będę ci wdzięczna za to, co dla nas zrobiłeś, za ofiarowanie samego siebie i za oddanie się do dyspozycji Pana.’ Jakże jestem szczęśliwy, że Bóg przyprowadził mnie tutaj! I stało się to na rękach Waszych modlitw!

Czy mogę nadal prosić Was o owoce tych konferencji i o przyszłe spotkania jakie mam zaplanowane na Haiti? Jutro mam zwiastować Słowo na spotkaniu personelu Compassion, w sobotę i w niedzielę będę zwiastował Słowo na zgrupowaniu współpracowników CEF, a także będę miał możliwość usłużenia Słowem w jednym z licznych Zborów w Port Au Prince. 

Mam też radość w tym, że już wkrótce pojawią się na naszej stronie www.proword.eu zarysy moich kazań biblijnych w języku kreolskim. Osoba, która sprawdzała teksty powiedziała: ‘Niewiele dla Was zrobiłem, ale to ja otrzymałem błogosławieństwo od Was!’ Adline dodała: ,Oby Pan pobłogosławił Waszą stronę w celu zachęcenia haitańskich pastorów i innych chrześcijan poprzez kazania w języku kreolskim!’ Ilość materiałów pomocniczych dla pastorów w języku kreolskim, używanym na Haiti, jest bardzo ograniczona.

Pragnę wyrazić moją szczególną wdzięczność tym wszystkim, którzy czy to przez modlitwę, czy też przez finansowe wsparcie sprawili, że ta moja podróż na Haiti mogła dość do skutku. Otrzymujecie ten list, bo traktujemy Was za naszych wiernych partnerów ‘Ogłaszania Słowa.’ Życzę Wam i Waszej społeczności wszelkiego błogosławieństwa od Pana!


Czesław Bassara (www.proword.eu)

Brak komentarzy: