czwartek, 1 grudnia 2011

W SKRUSZE

Przeglądając stare książki, znalazłem wiersze naszej wspaniałej, polskiej   poetki, Marii Konopnickiej (1842-1910). Znałem "świecką" twórczość poetki. Ale właśnie w tym opracowaniu znalazłem piękne strofy wierszy, których treścią jest wiara w Jezusa Chrystusa...Chciałbym zamieścić jeden z bardziej znanych wierszy   "W skrusze"

                                     W skrusze

Jeślim obraził, jeślim Cię zasmucił,
Jeśli niebacznie odbiegłem od Ciebie,
Wyciągnij dłoń swą, ażebym się wrócił,
Ojcze mój z niebie !


Dziecko ja Twoje! Choć słabe, niekarne,
Choć się z Twej ścieżki odbiję w bezdroże,
Ku Tobie wołam, ku Tobie się garnę,
Przebacz mi, Boże !


Obmyj mą duszę, wróć serce mi wolne,
Niech znów Ci śpiewam pieśń chwały radosną,
Niech będę czysty, jak lilie te polne,
Co w niebo rosną ! 


Otrząśnij skrzydła Twojego anioła,
Z ziemskiego pyłu i z ziemskich dróg błota,
I niech mu znowu zabłyśnie u czoła
Gwiazda Twa złota !


Grobowiec Marii Konopnickiej na cmentarzu we Lwowie, gdzie byliśmy z moją żoną Alinką w sierpniu 2008 roku.

Brak komentarzy: