sobota, 23 kwietnia 2011

CHRZEŚCIJANIN NA CO DZIEŃ, CZY OD ŚWIĘTA?

Wczoraj, w piątkowy wieczór, uczestniczyłem w podniosłym wydarzeniu. W naszym (moim) zborze
brałem udział w zgromadzeniu, w czasie którego wspominaliśmy największą ofiarę wszechczasów.
Była to ofiara Bożego Syna, Jezusa Chrystusa. Bo to Syn Boży, Chrystus Jezus , przed 2 tys. lat
był bity i poniewierany, a potem poniósł haniebną śmierć na krzyżu za moje grzechy. I nie tylko moje, ale i całego grzesznego świata. Chrystus Jezus przez męczeńską śmieć na krzyżu odkupił  MOJE GRZECHY
po to, abym był  ZBAWIONY ! Boży Syn, swoją odkupieńczą śmiercią, otwarł  grzesznemu człowiekowi DROGĘ DO ZBAWIENIA!
A po trzech dniach  ZMARTWYCHWSTAŁ !, pokazując, że możemy mieć wieczne życie z BOGIEM !
Dzisiaj wspominamy to wydarzenie, które pokazuje, że, jeśli uwierzymy w Jezusa Chrystusa, to dzięki
JEGO ŁASCE będziemy  ZBAWIENI !   Ale swoim codziennym życiem, a nie od jednego "święta"
do drugiego , mamy, chcąc nazywać się chrześcijanami, iść  RAZEM Z JEZUSEM !

ŻYCIE   JEZUSA  CHRYSTUSA  I  JEGO  NAUKA,  JAKĄ  GŁOSIŁ,  BĘDĄC NA ZIEMI ,
           JEST  DROGOWSKAZEM  ŻYCIA  CHRZEŚCIJANINA !


Chrześcijański poeta, Adam Kosmala, napisał wzruszający wiersz  opisujący męczeństwo i śmierć Bożego Syna, Jezusa Chrystusa. Strofy  na chwałę i uwielbienie,
oraz dziękczynienie Naszemu Zbawicielowi, Jezusowi Chrystusowi. Oto ten wiersz:



UKRZYŻUJ, UKRZYŻUJ…


Przepastne kadzie gniewem
wrzały: ukrzyżuj! ukrzyżuj!
Pan cicho stał znieruchomiały
a serce miał omdlałe
milczenia głaz był Mu ciałem.

od cierni korony głogu
spływały krople krwiste
dookoła lud skandował:
bądź pozdrowiony królu,
kim jesteś – pokaż Chryste!

ulicą miasta szedł Jeruzalem
dziecięcych lat zakamarków
mijał rudery biedoty miejskiej
place zabaw i jarmarków,
napierał tłum, ktoś podchodził
pluł na Niego i kamieniem
godził.

kapłańskiej zgrai uległ Piłat
od wyroku umył ręce
pasły serca się patrzeniem
jak Jezus konał - za nie w męce.





  

Brak komentarzy: