wtorek, 1 lutego 2011

Strofy chrześcijańskich wierszy.

   Bardzo lubię poezję. Ta "miłość" pojawiła się jeszcze w czasach szkolnych.Lubię się rozsmakowywać słowami wierszy, lubię głębię ich treści...Lubię "smakować" poszczególne słowa, wersety. W "starym życiu" znałem tylko wiersze "ze świata". Ale od kiedy "chodzę z Panem" odkrywam wiele interesujących książek, poematów, wierszy, które mówią o Bogu, Jezusie Chrystusie, głoszą Dobrą Nowinę.Oczywiście najlepszą i najpiękniejszą książką jest Pismo Święte, w którym znajdujemy Przepis Na Życie !
Dzisiaj, do mojej ręki trafiła mała, cienka książeczka autorstwa Petera Straucha "Odkrycia w samotności".Autor tej interesującej pozycji jest niemieckim pastorem, między innymi był liderem w pracy z młodzieżą...Treścią książeczki są osobiste zapiski pastora, dotyczące uzdrawiającej, Bożej terapii. Na kartach książki znalazłem kilka wierszy, które są treścią skomponowanych pieśni chrześcijańskich.Chciałbym przedstawić jedną z nich:

                      Panie, modliłem się tak często:
                     "Przyjmij mnie Ojcze, Twoim chcę być!"
                      A żyłem wciąż dla siebie.

                     Panie, tak często Ci mówiłem:
                    "Tylko do Ciebie należy moje serce"
                     Ale kochałem tylko siebie.

                     Panie, prosiłem Cię tak często:
                    "Zabierz mą winę, w Tobie chcę trwać"
                     A potem odwracałem się.

                     Panie, tak często zaczynałem
                     Czuć Twoją moc i widzieć Twoje cuda
                     Co po tym dzisiaj pozostało?

                     Panie, tak często mi mówiłeś:
                   "Łaska ma większa niż grzech"
                    I nadal kochałeś.

                    Panie, tak często powtarzałeś:
                   "Jestem przy tobie, zaufaj
                    trzyma cię moja moc".

                   Pomóż mi Ojcze,
                   iść nadal naprzód w Twojej mocy
                  wierzyć tylko Twoim słowom.

Piękne wersy, będące wspaniałą modlitwą do Boga. Każdy, i ja i ty, możesz słowa tego wiersza-pieśni włożyć w swoje usta. Bo każdy jest grzesznikiem i potrzebuje Bożego posilenia.  


Brak komentarzy: