poniedziałek, 16 lipca 2012

LIST Z ETIOPII

Otrzymałem kolejny list od brata w Chrystusie, Czesława Bassary. Brat Czesław przysłał ten list z Afryki,
z kolebki chrześcijaństwa-Etiopii, gdzie udał się, aby służyć Bogu i tamtejszym chrześcijanom.
Pozwolę sobie upublicznić ten list, aby pokazać jak wspaniałą służbę wykonuje mój Brat. 

Czesław Bassara
Etiopia, 10-16 lipca 2012

Drodzy Przyjaciele!

Pozdrawiam Was z mojej kolejnej podróży do Afryki, tym razem do Etiopii. Pobyt mój tym razem jest krótki, tylko tydzień, ale dość obfity. Mam przywilej służyć wykładami Słowa Bożego na trzech konferencjach w Addis Abebie, stolicy kraju i w Zborze w mieście Ginchi.

To moja trzecia podróż do tego kraju afrykańskiego, który dał świat kawę jako napój. Pan Bóg bardzo obficie błogosławi! Na pierwszej konferencji dla ewangelistów koncentrowałem ich uwagę na nowe pokolenie, za które jesteśmy odpowiedzialni. Na drugiej konferencji, mianowicie ogólno-etiopskiej konferencji CEF służyłem wykładami pod wspólnym tematem ‘PODNIEŚCIE SWE OCZY I PRZYPATRZCIE SIĘ ŻNIWOM! (Jan 4:35)

W Etiopii niewielka grupa, bo tylko 9 pracowników CEF prowadzi aż 243 Kluby Dobrej Nowiny dla dzieci spoza Zborów. W ciągu najbliższych 5 lat pragną zorganizować 3.000 takich klubów, gdzie dzieci spoza Zborów będą mogły usłyszeć Ewangelię. Miło było zaopatrzyć uczestników konferencji w materiały ewangelizacyjne, zestawy lekcji biblijnych i kilkaset książeczek bez słów. Jeden z przywiezionych przeze mnie tutaj materiałów ewangelizacyjnych to ostatnio wydany w Polsce zestaw 5 lekcji biblijnych ‘Wyścig Życia.’ To był bardzo cenny prezent ze strony naszego syna Bogdana. Lekcje te są prowadzone w Klubach 5 Dni w Polsce podczas tegorocznych wakacji i są błogosławieństwem dla setek polskich dzieci, szczególnie dla takich, które żyją w izolacji od Słowa Bozego.

Przywiozłem do Etiopii także prawie 200 płyt z nagraniem Nowego Testamentu w języku amharskim przygotowanym przez naszą córkę Dorotę, dzięki współpracy z bratem Tomaszem z Wrocławia. Gdybym tych płyt miał 2000 rozeszłyby się natychmiast. Taki tu jest głód Słowa Bożego!!!

Miło mi było obdarzyć etiopskich pracowników misyjnych prezentami z Polski! Czuli się zachęceni tym, że ktoś na świecie o nich pamięta! Służyłem Słowem także na konferencji dla pracowników wśród dzieci w centrum ewangelizacyjnym. Pan Bóg daje im przeżywać wiele radości w ewangelizacji dzieci na różnych terenach Etiopii. 20% ludności Etiopii należy już do Zborów ewangelicznych! Większość tych nauczycieli to ludzi młodzi, niektórzy bardzo młodzi. Jakże to ważne odkryć Bożą wolę dla siebie wkrótce po nawróceniu i być użytecznym dla Pana! A dzieci na nas czekają!

Afryka kojarzy się nam w Polsce z wysokimi temperaturami, ale nie w porze deszczowej, którą tutaj zastałem. Nocą mamy temperaturę nawet do 12 stopni, aby w dzień podnieść się tylko do 20 stopni C. Lało dość porządnie i to codziennie, zwykle wieczorami. Afryka potrzebuje wody, tej fizycznej i tej pochodzącej z góry! Bez tej wody z góry nie tylko Afryka uschnie, ale także nasz kraj. To dlatego warto jest tę wodę, wodę życia, nieść tam, gdzie posyła nas Pan.

Za Wasze modlitwy i wszelkie wsparcie prowadzonej przez nas Międzynarodowej Służby Nauczania Biblii na świecie dziękujemy! Niech Was Pan także obficie błogosławi!

Czesław Bassara
OGŁASZANIE SŁOWA
www.proword.eu 

Brak komentarzy: