piątek, 17 czerwca 2011

WYSTRZEGAJ SIĘ KRYTYKOWANIA INNYCH

"Nie sądźcie,abyście nie zostali osądzeni" - Mateusz 7,1).
Pan Jezus jednoznacznie poucza,abyśmy nie osądzali innych.Jezus Chrystus wyraźnie poucza: jeśli widzę w czyimś oku źdźbło, to znaczy, że we własnym mam belkę(7,3-5).Niestety, krytykowanie innych jest najczęstszym zajęciem człowieka.A krytyka przynosi często poniżenie osoby krytykowanej.Tylko Duch Święty ma prawo do krytyki i tylko On może pokazać co złe i niewłaściwe.Krytykowanie innych czyni nas oschłymi, mściwymi i okrutnymi, daje poczucie wyższości nad innymi.Będąc jednak uczniem Jezusa muszę nauczyć się postawy, która nigdy nie jest krytyczna.Ale żeby się tego nauczyć, muszę stale uważać nad wywyższaniem się nad innymi.Apostoł Paweł w Liście do Rzymian 2,17-24 mówi, że ilekroć osądzam innych, potępiam samego siebie !Musimy odrzucić miarkę, którą osądzamy innych !Musimy pamiętać, że Bóg dokonuje w nas duchowego oczyszczenia.A jeżeli tak się stało, to nie może być w nas pychy.Chcąc ocenić drugiego człowieka, najpierw muszę odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki ja jestem i dlaczego brak mi łaski Bożej.

Powyższy tekst napisałem w oparciu o rozważania Oswalda Chambersa.

Brak komentarzy: