środa, 7 listopada 2012

BAJECZKA O MYSZY...Z MORAŁEM.


Mysz spojrzała przez szparę w ścianie, aby zobaczyć farmera i jego żonę, otwierających  torbę; jakie to jedzenie może się tam znajdować?

Była przerażona odkryciem, że była to pułapka na myszy!

Cofnęła się do dziury i ogłosiła ostrzeżenie: "Uważajcie wszyscy mieszkający w domu, pojawiła się pułapka na myszy w tym domu."

Kurczak cmoknął, podniósł głowę i powiedział: "Panie Mysz, mogę wam powiedzieć, że jest to poważny problem dla ciebie, ale to nie ma znaczenia dla mnie,. I nic mnie to nie obchodzi "

Mysz zwróciła się do świni, i powiedział jej: "Założona jest  pułapka na myszy w tym domu."

"Jest mi tak bardzo przykro Panie Mysz"- pocieszał świnię ", ale nic nie mogę na to poradzić, ale będę się modlić, i miej pewność, że jesteś w moich modlitwach."

Mysz zwróciła się do krowy, która odpowiedziała, Panie Mysz,martwisz się ? Ja też jestem w śmiertelnym niebezpieczeństwie"

Więc mysz wróciła do domu i postanowiła zostawić pułapkę na myszy w spokoju.

Tej samej nocy dźwięk było słychać w całym domu.Był to głośny dźwięk, jak w pułapkę na myszy łowczy łapie swą ofiarę. Żona farmera wpadł zobaczyć, co się złapało.

W ciemności nie widziała, że to był jadowity wąż, którego ogon złapał się w pułapkę . 

Wąż ugryzł żonę rolnika.  

Rolnik odwiózł  ją do szpitala.

Wróciła do domu z gorączką. Każdy wie, że w leczeniu gorączki najlepszy jest świeży rosół, więc rolnik wziął siekierę, wyszedł na podwórze i przygotował do zupy jej główny składnik.

Choroba żony dalej jednak nie ustępowała.Przyjaciele i sąsiedzi przyszli, aby usiąść przy niej i tak siedzieli całą dobę.Musieli jednak coś zjeść,więc rolnik zarżnął świnię.

Żonie rolnika nie poprawiało się jednak zdrowie,ale się pogarszało i w końcu zmarła. Wiele osób przyszło na jej pogrzeb.Więc rolnik,który miał krowę, ubił ją, by zapewnić mięso do jedzenia.

A teraz morał z tej bajki:

Następnym razem, gdy słyszymy, że ktoś stoi przed problemem i myśli, że to cię nie dotyczy, pamiętaj, że gdy najmniejszy z nas jest zagrożony, to wszyscy jesteśmy w niebezpieczeństwie.


"Nie zapomnij, aby czynić dobro i pomagać sobie nawzajem, ponieważ są to ofiary, które podobają się Bogu." - Hebrajczyków 13:16

Tę bajeczkę z przesłaniem znalazłem na stronie www.GodVine.com  

Brak komentarzy: