wtorek, 20 listopada 2012

EWANGELIA JANA 14:1-6.

Droga do Ojca
14.1. Niechaj się nie trwoży serce wasze; wierzcie w Boga i we mnie wierzcie;
2. W domu Ojca mego wiele jest mieszkań; gdyby było inaczej, byłbym wam powiedział.
    Idę przygotować wam miejsce.
3. A jeśli pójdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę znowu i wezmę was do siebie, abyście, gdzie ja jestem, i wy byli.
4. I dokąd ja idę, wiecie, i drogę znacie.
5. Rzekł do niego Tomasz: Panie, nie wiemy, dokąd idziesz, jakże możemy znać drogę?
6. Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot,nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie.
Wielu, którzy czytają i rozważają Słowo Boże sądzi, że wersety te mówią o mieszkaniu w Niebie, o kolorowych, złotych pałacach, w których zamieszkamy w wieczności, a o czym śpiewamy w jednej z pieśni.
Czy jednak wersety powyższe świadczą o pałacach w górze?
Brat Rudolf Szczypka, w czasie niedzielnego rozważania Słowa Bożego podjął próbę wyjaśnienia, jakie było przesłanie Pana Jezusa do swoich uczniów w czasie, gdy przygotowywał się do swojej męczeńskiej śmierci
za grzechy ludzi. Brat Rudolf określił powyższe wersety jako jedne z najtrudniejszych do zrozumienia w Biblii.Aby zrozumieć przesłanie Pana Jezusa, należy je rozumieć w kontekście innych wersetów.
Kontekst Jego wypowiedzi należy rozważyć w oparciu o rozdziały 13-17 Ew.Jana.W tym czasie
Pan Jezus przebywa ze swoimi uczniami. Jan notuje wiele Jego wypowiedzi. Uczniowie nie wszystko rozumieją.Są zatrwożeni i zaniepokojeni, szczególnie Piotr, który nie chciał się rozstać z Jezusem.
"Panie, dokąd idziesz?" Pan Jezus zaś kieruje słowa otuchy: "Niechaj nie trwoży się serce wasze".
"Wierzycie w Boga i we mnie wierzcie!"A więc, jeśli wierzymy w Boga, to też wierzymy w boskość
Pana Jezusa! Pan Jezus mówi, że ma wszystko pod kontrolą.
"W domu Ojca mego wiele jest mieszkań".W Ew. Jana 2:13-16 znajdujemy wytłumaczenie, co oznacza "w domu Ojca mego wiele jest mieszkań".Świątynia Jerozolimska była jedyna. Była zbudowana według Bożego planu. Cała konstrukcja świątyni była elementem życia Pana Jezusa.Ołtarz świątyni wypełni się na krzyżu Golgoty.Symbolika świątyni się wypełniła.Każdy, kto stanie pod krzyżem Golgoty, zostanie odkupiony!Tu nie chodzi o złote pałace, lecz mowa jest o żywym Kościele.
Bo Pan Bóg chce mieszkać między nami! Możemy się o tym przekonać, czytając List do Efezjan 2:18-22,
początek 12 wersetu tego Listu, 1 List do Tymoteusza 3:14-15.Pan Bóg kolejny raz pragnie, by tu mieć swój żywy Dom Boży. To świadczy, że Bóg chce mieć w nas żywy Kościół ( Hebr. 3:6).
W Ew. Jana 14:10 czytamy: "Czy nie wierzysz, że jestem w Ojcu, a Ojciec we mnie".
Zaś w wersecie 11 możemy przeczytać: "Wierzcie mi, że jestem w Ojcu".
Człowiek w grzechu jest oddalony od Boga. Grzech powoduje, że w oczach Bożych człowiek jest duchowo martwy.
Krzyż Golgoty to miejsce, dokąd idzie Pan Jezus.Tam też jest miejsce, gdzie grzesznik ma ponieść 
swój grzech. Wtedy to cudowna krew Zbawiciela ma moc oczyścić go z wszelkiego grzechu!
Bariera zostaje usunięta! To miejsce, to Jezus Ukrzyżowany i Jezus Zmartwychwstały!
Zbawienie dokonało się na krzyżu Golgoty. To odkupienie nie jest przygotowaniem miejsca w Niebie, ale miejsce w Panu Bogu!Wytłumaczenie tego faktu znajdujemy w wersecie 20:
"Owego dnia poznacie, że jestem w Ojcu moim i wy we mnie, a Ja w was."

GDY JESTEŚ W CHRYSTUSIE, TO RAZEM Z CHRYSTUSEM JESTEŚ W OJCU! 
"Wezmę was do siebie"- oznacza, że będziemy z Nim!.
Pan Jezus mówi o naszym pojednaniu z Bogiem, o odkupieniu, a nie o "złotych pałacach"!
W wersecie 4 Jan Jezus nie odpowiada bezpośrednio Tomaszowi, ale mówi mu, jaką drogę trzeba przejść,
by być blisko Ojca.
Pan Jezus dał nam dar życia "nie z tego świata"!
W Objawieniu Jana 21 czytamy, że Bóg zawsze zamierzał mieszkać wśród ludzi.Tak Biblia opisuje nowe Niebo.Żeby tak się stało 
                    musisz stanąć pod krzyżem Golgoty i stać się  Jego mieszkaniem!




http://www.palowicekwch.pl/nauczanie/audio/374-ewangelia-jana-14-1-6

Brak komentarzy: