środa, 16 stycznia 2013

CIĄGLE MAMY SOBIE WYBACZAĆ WZAJEMNIE...



Brat Richard O'Connell kolejne kazanie Słowa Bożego poświęcił Modlitwie Pańskiej.
Kazanie Słowa Bożego oparte zostało w głównej mierze na Ew. Mateusza 6:5-15.
Kazanie "Na Górze' jest przewodnikiem do uczniostwa. Kolejne rozważania dotyczyły wersetów 14 i 15:
14Bo jeśli odpuścicie ludziom ich przewinienia, odpuści i wam Ojciec wasz niebieski.
15. A jeśli nie odpuścicie ludziom, i Ojciec wasz nie odpuści wam przewinień waszych.
Fragment ten uczy nas przede wszystkim, jak mamy postępować w zborze.Jeśli jestem gotów wybaczyć jednemu bratu, a nie wybaczyć drugiemu, to ma to wielki wpływ na lokalny zbór.Jest w tym odpowiedzialność zbiorowa.Bo jeśli ja nie jestem w porządku, to cierpi ktoś inny.Każdy grzech jest zwiększeniem odpowiedzialności.Pan chce nam pokazać, jak ważną rzeczą jest przebaczenie.
Problem kilku osób może zniszczyć cały zbór.Jeśli nie wybaczę ludziom, to nie otrzymam 
wybaczenia od Pana!
Jakie są efekty braku wybaczenia:
1/ grzech;
2/ nienawiść - powstaje wielki mur między Panem Bogiem a mną:
3/ zatruwanie siebie "od środka" i zatruwanie otoczenia;
4/ taka modlitwa jest strata czasu (gdy jestem "zatruty"). Niebo jest zamknięte dla mnie (Ps.66:18);
Jeśli mam ten problem od lat, to daremna jest moja modlitwa.
5/ coraz większa nienawiść goszcząca w mym sercu. "Mur" jest coraz większy, staję się zgorzkniały, podejrzliwy i nieufny...
6/ jednocześnie, w swoim sercu nie mogę mieć radości i złości, jeśli nie rozwiążę problemu;im więcej złości, tym mniej radości...;
7/ ogromna złość w mym sercu,często powodująca depresję i stres;ten "potwór" niszczy mnie
coraz bardziej i wykańcza...( 1 List Jana 1:9);
My, w przeciwieństwie do Pana Boga, nie możemy "przechowywać" swojego grzechu nienawiści człowiekowi.Jeśli mój Bóg jest gotów wybaczyć, to jak my nie możemy wybaczyć? (Hebr. 8:12).
Jeśli wybaczę, a nie zapomnę, to jest to obłuda!!! Aby to osiągnąć, musimy:
1/ prosić w modlitwie o działanie Ducha Świętego, aby nas wzmocnił!
2/ musimy się modlić o tę osobę, której wybaczyliśmy!
3/ muszę uznać, że mam ten problem- grzech. Muszę przyznać, że przez tyle lat tkwiłem w błędzie!

Na koniec rzecz najważniejsza: 
"Bądźcie wy tedy doskonali, jak Ojciec wasz niebieski doskonały jest" - Ew. Mateusza 5:48.
I do tego mamy zmierzać !!!  

http://www.palowicekwch.pl/nauczanie/audio/379-i-odpusc-nam-nasze-winy-jak-i-my-odpuszczamy-naszym-winowajcom

Kazanie zostało wygłoszone na zgromadzeniu zboru w Palowicach 13 stycznia 2013 roku.

Brak komentarzy: