niedziela, 13 stycznia 2013

Wierzyc w przyszłosc: Nauki Reformacji-Perełka 5

Wierzyc w przyszłosc: Nauki Reformacji-Perełka 5: W tej części pragnę się odnieść do nauki o obcowaniu Świętych,oddawaniu czci obrazom, posążkom i relikwiom.W Dekalogu Biblijnym,w drugim prz...

Nauki Reformacji-Perełka 5

W tej części pragnę się odnieść do nauki o obcowaniu Świętych,oddawaniu czci obrazom, posążkom i relikwiom.W Dekalogu Biblijnym,w drugim przykazaniu zakazane jest jakiekolwiek pośrednictwo w kontaktach z Bogiem poprzez ludzi zmarłych,rzeczy takie jak obrazy,posążki i relikwie.Potwierdził to Pan Jezus w Jana 14,6 "Odpowiedział mu Jezus:Ja jestem Droga, Prawda i Żywot.Nikt nie przychodzi do Ojca (Boga),tylko przeze mnie".A Apostoł Paweł napisał dobitnie w 1 Tymoteusza 2,5 "Albowiem jeden jest Bóg,jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi,człowiek Jezus Chrystus".Modlitwa Pańska "Ojcze Nasz" nakłania nas do bezpośredniej modlitwy do Boga Ojca co było zakazane w średniowieczu.Uczono wtedy by do Boga zwracać się poprzez pośredników,ludzi zmarłych (uznanych za Świętych).Ale jakie to może być pośrednictwo jeżeli według Pisma Świętego zmarli śpią w prochu ziemi.Każdy z nas,kiedyś modlił się poprzez pośrednictwo obrazów,figurek czy relikwii.W liście do Rzymian 1,18-32 jest napisane czym to grozi,a co rozlewa się dziś  po naszym kraju i świecie.Zachęcam do przeczytania tych wersetów.Temu wszystkiemu,tym niezgodnym z Biblią praktykom sprzeciwili się tacy Reformatorzy jak:Jan Wiklif,Jan Hus,Wiliam Tyndall,Jan Wesley, anabaptyści, purytanie.To oni wywiedli na światło dzienne zapomniane nauki Biblii.
31 października jest umowne Święto Reformacji na pamiątkę przybicia przez Marcina Lutra w 1517 roku w tym dniu 95 tez na drzwiach kościoła Zamkowego w Wittenberdze.
1 listopada,a więc następnego dnia jest Święto Zmarłych.Czy to nie jest czas aby w te przeciwstawne sobie Święta rozważyć ich istotę.Podaję kilka ciekawych wersetów traktujących o bałwochwalstwie.

5 Mojż.5,8-10 "Nie uczynisz sobie posągu ani żadnego obrazu tego,co jest na niebie wysoko albo na ziemi nisko,lub w wodzie poniżej ziemi.Nie będziesz oddawał im pokłonu ani służył,Bo Ja jestem twój Bóg,Jahwe,Bóg zazdrosny,karzący nieprawość ojców na synach w trzecim i czwartym pokoleniu tych, którzy Mnie nienawidzą,a który okazuje łaskę w tysięcznym pokoleniu tym,którzy Mnie miłują i strzegą moich przykazań".
Izajasz 44,13-20 "Rzeźbiarz robi pomiary na drzewie,kreśli rylcem kształt,obrabia je dłutami i stawia znaki cyrklem;wydobywa z niego kształty ludzkie na podobieństwo pięknej postaci człowieka,aby pozostawał w domu.Narąbał sobie drzewa cedrowego,wziął drzewa cyprysowego i dębowego-a upatrzył je sobie między drzewami w lesie-zasadził jesion,któremu ulewa zapewnia wzrost.To wszystko służy człowiekowi na opał:część z nich bierze na ogrzewanie,część na rozpalenie ognia do pieczenia chleba,na koniec z reszty wykonuje boga,przed którym pada na twarz,wyrabia rzeźbę,przed którą wybija pokłony.Jedną połowę spala w ogniu i na rozżarzonych węglach piecze mięso;potem zjada pieczeń i się nasyca.Ponadto grzeje się i mówi;Hej! Ale się zagrzałem i korzystam ze światła.Z tego zaś co zostanie, czyni sobie boga,bożyszcze swoje,któremu oddaje pokłon i pada na twarz i modli się mówiąc: Ratuj mnie,boś ty bogiem moim!.Tacy nie mają świadomości ani zrozumienia,gdyż mgłą przesłonięte są ich oczy,tak iż nie widzą,i serca ich,tak iż nie rozumieją.Taki się nie zastanawia;nie ma wiedzy ani zrozumienia,żeby sobie powiedzieć:Jedną połowę spaliłem w ogniu,nawet chleb upiekłem na rozżarzonych węglach,i upiekłem mięso, które zajadam,a z reszty zrobię sobie obrzydliwą!Będę oddawał pokłon kawałkowi drzewa.Taki się karmi popiołem;zwiedzione serce wprowadziło go w błąd.On nie może ocalić swej duszy i powiedzieć"czyż nie jest fałszem to co trzymam w ręku?.
Psalm 115,1-8 "Nie nam Jahwe ,nie nam lecz Twojemu Imieniu daj chwałę za Twoją łaskawość i wierność.Czemu mają mówić poganie:A gdzież jest ich Bóg?Nasz Bóg jest w niebie;czyni wszystko co zechce.Ich bożki to srebro i złoto,robota rąk ludzkich.Mają usta ale nie mówią;oczy mają,ale nie widzą.Mają uszy ,ale nie słyszą;nozdrza mają, ale nie czuja zapachu.Mają ręce,ale nie dotykają;nogi mają,ale nie chodzą;gardłem swoim nie wydają głosu.Do nich są podobni ci,którzy je robią,i każdy,który im ufa.
Powyższe teksty według Biblii Tysiąclecia.Polecam porównać je z Biblią Warszawską. 

Brak komentarzy: