poniedziałek, 28 stycznia 2013

IDEAŁ SPOKOJU



Był kiedyś król, który zaoferował nagrodę artyście, który namaluje najlepszy obraz spokoju. Wielu artystów próbowało. Król spojrzał na wszystkie obrazy, ale były tylko dwa,które polubił i miał  wybór między nimi.

Jeden obraz przedstawiał spokojne jezioro. Jezioro miało idealne lustro wody z majestatycznymi górami  wokół niego. Tłem było niebieskie niebo z puszystymi białymi chmurami. Wszyscy, którzy widzieli ten obraz pomyśleli, że to doskonały obraz spokoju.

Inny obraz również przedstawiał góry . Ale były srogie i nagie. U góry było ponure ciemne niebo, z którego padał deszcz, w którym odbijało się światło. Na dole obrazu był wodospad z mocno spienioną wodą.  Ten widok nie wyglądał spokojnie dla wszystkich.

Ale gdy król spojrzał, ujrzał za wodospadem mały krzew rosnący w szczelinie  skalnej. W gęstwinie krzewu samica ptaka zbudowała gniazdo. Tam, pośród zgiełku złej,wzburzonej wody, usiadła samiczka ptaka
w swoim  gnieździe ... idealny spokój.

Jak sądzisz,które zdjęcie zdobyło nagrodę?

Król wybrał drugie zdjęcie.

Czy wiesz, dlaczego?

"Ponieważ," wyjaśnił król: "Spokój nie oznacza być w miejscu, gdzie nie ma hałasu, kłopotów  lub ciężkiej pracy. Spokój oznacza być w środku tych wszystkich rzeczy i nadal mieć pokój w sercu. To jest prawdziwe znaczenie pokoju ".


"To wam powiedziałem, abyście mieli we mnie pokój. Na świecie macie ucisk, ale bądźcie dobrej myśli -ja zwyciężyłem świat" - Jan 16:33 (Nowa Biblia Gdańska).


Opowiadanie ze strony www.GodVine.com
Zdjęcie z internetu.

Brak komentarzy: