sobota, 23 lipca 2011

ABEL I KAIN

"Przez wiarę złożył Abel Bogu wartościowszą ofiarę niż Kain"-List do Hebrajczyków 11,4.

Czytając dzisiejsza kartkę z kalendarza chrześcijańskiego "Dobry Zasiew 2011", zafrapował mnie tekst, który daje dużo do myślenia.W tekście czytamy o pewnym wierzącym studencie, który odpowiedział swojemu profesorowi na jego stwierdzenie, że poprzez mnogość religii na świecie popadł w całkowity chaos.Student odpowiedział profesorowi, że na świecie istnieją tylko dwie religie.Na pytanie wykładowcy, jakie to religie, ów student odpowiedział: "Pierwsza, to religia Kaina, w której obowiązuje zasada, że , aby Bóg mnie przyjął, muszę mu przynieść coś, co osiągnąłem.Zasadę tę znajdujemy w wielu religiach, niestety, również w niektórych nurtach chrześcijaństwa.Każdy człowiek, który wyraża przekonanie, że znajdzie dostęp do Boga lub pozyska Jego przychylność w oparciu o to, co sam może uczynić lub Mu dać, należy do religii Kaina."Potem student wyjaśnił, jaka jest religia Abla: "...religia Abla, to coś więcej niż religia. OZNACZA ONA ŻYCIE ! Abel, ofiarowując Bogu baranka, uznał siebie grzesznikiem, który tylko na podstawie śmierci niewinnej ofiary może znaleźć przystęp do Boga.Ofiara Abla jasno wskazuje na Pana Jezusa, który przyszedł na świat, aby będąc bez grzechu,będąc  niewinnym , wyratować grzeszników od wiecznego potępienia !"


Panie Boże, jestem grzesznikiem, zasłużyłem na wieczną śmierć i potępienie. Nie mam nic dobrego, czym mógłbym się wykazać. Nie posiadam nic, co byłoby godne zaoferowania. Ale przychodzę przed Twój Święty Tron, bo wierzę w skuteczność świętej krwi Jezusa Chrystusa, która popłynęła i za mnie !!! 

Brak komentarzy: