środa, 27 lipca 2011

NASZA SKŁONNOŚĆ DO NARZEKANIA...

" Błogosław, duszo moja, Panu i nie zapominaj wszystkich dobrodziejstw Jego ! Ps.103,2


Och, jacy jesteśmy krótkowzroczni i lubimy narzekać.A Pan Bóg to wszystko musi z cierpliwością znosić.Wielką radość zaś sprawia Bogu nasza radość, nasze wdzięczne serca, które widzą, ile łask i dobroci otrzymujemy codziennie od Pana! Kiedy narzekamy, powinniśmy pomyśleć o tych wszystkich ludziach, którzy, mimo, że żyją na skraju nędzy i ubóstwa, potrafią się cieszyć i dziękować Bogu za kubek wody, abo garść ryżu! Pomyślmy przez chwilę:
-jeśli mam w co się ubrać, mam dość jedzenia, dach nad głową i własne łóżko, to jestem zamożniejszy  od 75 % ludności świata;
-jeśli mam pieniądze w portfelu, albo na koncie bankowym, to należę do 8 % ludzi żyjących w dobrobycie:
-jeśli rano wstałem zdrowy z łóżka, to mogę być szczęśliwy, bo miliony nie dożyją końca tygodnia;
-jeśli mam szczęśliwych, żyjących w zgodzie i wzajemnym szacunku rodziców,to należę do wyjątków w naszym kraju;
-jeśli mam Biblię,to jestem błogosławionym człowiekiem; 1/3 ludności świata nie ma jeszcze dostępu do Słowa Bożego, napisanego w ich ojczystym języku;
- jeżeli wierzę w Jezusa Chrystusa, to jestem w grupie najbardziej błogosławionych na tym świecie;
- jeśli wczoraj, dzisiaj, jutro, będę się modlił do Boga o określone sprawy, to należę do szczęśliwej mniejszości ludzi wierzącej, że Bóg słucha i wysłuchuje naszych modlitw;
-jeśli mogę czytać ten tekst, to mogę być szczęśliwy, bo prawie 2 miliardy ludzi na świecie jest analfabetami.
Można by wymienić setki przykładów, pokazujących,ile dobroci otrzymujemy od Boga- a my, niewdzięczni, wciąż narzekamy.A przecież każdego dnia powinniśmy być wdzięczni Bogu ! Zapomnijmy o narzekaniach ! Dziękujmy Bogu, bo Pan ma o nas staranie i nigdy nas nie opuści ! Ale musimy  WIERZYĆ !!!


P.S.Powyższy tekst powstał w oparciu o zapis w kalendarzu "Dobry Zasiew 2011"...

Brak komentarzy: